Het is al weer februari - Reisverslag uit Belfast, Verenigd Koninkrijk van Tanja - WaarBenJij.nu Het is al weer februari - Reisverslag uit Belfast, Verenigd Koninkrijk van Tanja - WaarBenJij.nu

Het is al weer februari

Blijf op de hoogte en volg Tanja

11 Februari 2019 | Verenigd Koninkrijk, Belfast

Hoi Allemaal,

Inmiddels zitten we alweer een dikke week in februari en dat betekent dat mijn verjaardag ook alweer is geweest.

Afgelopen zaterdag was het zover 9 februari, de dag waarop ik 20 werd. Een paar dagen voor mijn verjaardag zei mijn moeder nog tegen mij "ja dan heb ik geen tiener meer in huis" waarop ik heel gevat antwoord gaf "ja maar dat heb je nu toch ook al niet meer" gelukkig konden we er allebei wel om lachen, maar een verjaardag zonder je familie is toch wel een beetje verdrietig. Aan de andere kant mag ik totaal niet klagen want ik heb een hele leuke dag gehad. Ik wilde graag er een bijzondere dag van maken. Om het toch een beetje te vieren had ik een taartje gehaald voor mij en de meiden in het huis en met de tips van andere had ik er uiteindelijk voor gekozen om te gaan bowlen. Met 12 mensen op 3 bowling banen hebben we een game gespeeld en daarna heeft iedereen mij verrast met super leuke cadeautjes. Zo kreeg ik van het grootste gedeelte van de groep een super grote stitch knuffel om mee te knuffelen als ik een knuffel nodig had. En dat vond ik zo lief van ze. Van een andere internationale student had ik een speciale dobbelstenen set gekregen voor dungeons and dragons een spel wat we denk ik wel wekelijks spelen. Ook dit vond ik een erg lief en leuk cadeau. Na dat ben ik nog even met twee andere naar Cathedral Quarter gelopen om daar rond te kijken. En in de zijstraatjes kom je de mooiste schilderingen dan tegen. En ook ik heb hem nu in het echt gezien! De beroemde rode telefooncel. Daarna hebben we nog iets gedronken en zijn toen naar huis gegaan, waar ik mijn verjaardag heb gevierd met een lekkere pizza.

Met twee meiden die er zaterdag niet bij konden zijn ben ik deze middag gaan lunchen. Ook dat was super gezellig en zij verraste me met een super lief knuffeltje en een fotolijstje met een foto van ons drieën er in. Al met al ben ik dus goed verwent.

De afgelopen weken heb ik natuurlijk al veel geschreven over van alles en nog wat maar nog bijna niet over de universiteit hier. Voor dat ik naar Belfast kwam had ik de vakken die ik ging volgen al uitgekozen. Uiteindelijk heb ik daar nog wat in moeten veranderen in verband met vakken die niet meer werden aangeboden. Uiteindelijk volgde ik een paar eerste jaars vakken een paar tweede jaars vakken en een vak speciaal voor Erasmus studenten. Hier op de universiteit gaan de eerste jaars als eerste op stage wat voor mij betekende dat het vak sneller klaar was dan ik had verwacht en ik een paar extra vrije uurtjes erbij kreeg. Ook de tweede jaars gaan op stage en die beginnen of volgende week of de week daarna. Ook die vakken zijn dus sneller klaar dan verwacht. Een onderdeel van het Erasmus programma voor ons is dat wij ook 5 weken stage gaan lopen. Dit begint begin maart tot begin april. Omdat mama, Carla en Mark begin maart op bezoek komen heeft de universiteit geregeld dat ik 3 dagen later met stage mag beginnen zodat ik alle tijd heb met mijn familie. Super fijn! Het verschil in de stage met in Nederland is dat ze hier de hele week stage lopen voor ik denk 8 weken en niet maar bv. 2 dagen in de week. Meeste lessen worden hier in collegezalen gegeven dat was wel even wennen. Verder heb ik een vak waarin je in een klas lokaal zit in groepjes en er meer samengewerkt word. Ook zorgt de universiteit voor uitstapjes. Komende woensdag gaan we naar the giants causeway en daar heb ik super veel zin in! Verder krijgen wij als Erasmus studenten allemaal verslagen die we moeten schrijven om de credits te krijgen omdat we de examens voor de vakken niet hoeven te maken. Dus alle vrije tijd die ik erbij krijg wordt wel weer gevuld met uitstapjes of aan opdrachten werken xD.

Het is me een hele ervaring dit en ik ben dan ook ontzettend dankbaar voor alles wat ik hier tot nu toe al heb geleerd. Als ik de afgelopen maand zou moeten omschrijven zou ik zeggen dat het moeilijk, mooi en super leerzaam was. Er is veel gebeurt en ik ben dankbaar voor alle steun die ik vanuit het thuisfront krijg. En zoals ik ook al eerder heb benoemt ben ik super trots op mijzelf. Want ondanks dat ik echt wel een paar keer op het punt heb gestaan om mijn koffers te pakken en naar huis te gaan ben ik hier nog steeds. En ik heb er alle vertrouwen in dat ik de komende maanden nog super goed door ga komen. Weliswaar met een lach en een traan natuurlijk, maar ik heb er alle vertrouwen in dat ik hier als een nieuwe en sterkere Tanja uit ga komen en dat was een van de doelen die ik had toen ik hier naartoe ging. En wat ik vooral ga doen is genieten van de momenten die ik hier heb want het is me al meer dan duidelijk geworden dat de tijd hier voorbij vliegt.

x Tanja

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tanja

Voor iedereen die geïnteresseerd is kun je via dit profiel al mijn avonturen volgen die ik beleef in het buitenland.

Actief sinds 20 Dec. 2018
Verslag gelezen: 279
Totaal aantal bezoekers 4014

Voorgaande reizen:

03 Januari 2019 - 31 Mei 2019

Belfast 2019

Landen bezocht: