Het mooie en interessante Noord-Ierland - Reisverslag uit Belfast, Verenigd Koninkrijk van Tanja - WaarBenJij.nu Het mooie en interessante Noord-Ierland - Reisverslag uit Belfast, Verenigd Koninkrijk van Tanja - WaarBenJij.nu

Het mooie en interessante Noord-Ierland

Blijf op de hoogte en volg Tanja

23 Februari 2019 | Verenigd Koninkrijk, Belfast

Hallo Allemaal,

Het is alweer dik een week geleden dat jullie een nieuwe blog van mij konden lezen. In die tijd heb ik dan ook veel gezien en veel gedaan waar ik jullie natuurlijk alles over ga vertellen.

Vorige week woensdag zijn we vanuit de Universiteit naar the Giants Causeway, the Old Bushmills distillery en Carrick-a-Rede Rope Bridge geweest. En wat een geweldige dag was dat! voor het eerst sinds ik hier ben heb ik de mooie Ierse natuur gezien waar ik onder andere voor kwam.

Als eerst zijn we die ochtend naar the Giants Causeway geweest. En wat was dit mooi. De zee was heel mooi blauw en de natuur was adembenemend. The Giants Causeway is een rotsformatie aan de noordoostkust van Noord-Ierland bestaand uit ongeveer 40.000 basaltzuilen. Deze rotsen zouden ontstaan zijn zo'n 60 miljoen jaar geleden tijdens een vulkaan uitbarsting. En sinds 1986 is the Giants Causeway onderdeel van de werelderfgoedlijst. Ook is er een legende over the Giants Causeway waar we naar konden luisteren via een audio tourguide die we kregen voor dat we bij the Giants Causeway aankwamen. Dit was super interessant en leuk om naar te luisteren maar ook de wandelroute was erg mooi. je kunt zowel onderlangs als boven langs lopen vanuit beide looproutes heb je een heel mooi uitzicht en deze heb ik dan ook allebei gelopen.

Na the Giants Causeway gingen we naar the Old Bushmills distillery. The Old Bushmills distillery is de oudste distilleerderij met licentie ter wereld. De vergunning voor het maken van whiskey kregen ze in 1608. Ze maken zowel single malt als blended whiskey. En ja aan het einde van de toer mochten we proeven ;D. De toer vond ik heel interessant ik weet nu meer over whiskey dan voorheen (dat was ook niet zo moeilijk met mijn geen kennis over alles met alcohol). Zo werd ons uitgelegd stap voor stap hoe ze de whiskey maken, in wat voor vaten ze de whiskey laten rijpen, waarom oudere whiskey zo duur is en ga zo maar door. Ook ik heb de whiskey geproefd. Ik vond de whiskey niet vies maar ook niet super lekker. Waarschijnlijk moet ik sowieso aan de alcohol wennen sinds ik nooit drink. Maar het was weer een geweldige en unieke ervaring.

De universiteit had het niet beter kunnen plannen want na the Old Bushmills distillery gingen we naar Carrick-a-Rede Rope Bridge. Stiekem denk ik nog steeds dat het een manier is om van de studenten af te komen;) Ik bedoel eerst een whiskey proeverij en dan de studenten over een touwbrug laten lopen??. Hoe dan ook iedereen is veilig over de brug heen en terug gelopen en met een volle bus gingen we weer naar huis. Ook Carrick-a-Rede Rope Bridge is omringt door een super mooie natuur en de mooie blauwe zee. Ik zie jullie dit lezen en denken mmm leuk zo'n touwbrug maar waarom is dat nou zo bijzonder? Dat zal ik jullie vertellen. The Carrick-a-Rede Rope Bridge verbindt het vasteland met een klein eilandje genaamd Carrickrede. Dat lees je dus ook terug in de naam. De brug is 20 meter lang en hangt 30 meter boven de rotsen en zee eronder. Op een mooie dag kan je zelfs Schotland aan de andere kant van de zee zien liggen. Ooit werd het eiland gebruikt om te vissen voor zalm maar nu gebeurt dat niet meer wel heb ik nog een bootje en een vissersplek gezien toen we op het eilandje waren. Maar natuurlijk wat voor mij het meest genieten was was de super mooie natuur.

Verder verliepen donderdag en vrijdag zonder al teveel bijzonderheden. Vrijdag boodschapjes gedaan en 's avonds naar een pub geweest. Het leuke aan de pubs hier vind ik dat er bijna altijd wel live muziek is en daar kan ik erg van genieten.

Zaterdag was een enorm leuke dag. Een familie die dicht bij Belfast woont, had mij uitgenodigd om met ze te gaan shoppen (ik had nette broeken nodig voor als we hier op stage gaan) en om daarna bij hun thuis mee te eten. Na het shoppen hadden we uiteindelijk toch maar gekozen om makkelijk uit eten te gaan en ik heb een geweldige en gezellige avond gehad. Ook in het restaurant werd live muziek gespeeld en de artiest was echt heel goed. na het eten ben ik nog mee naar hun huis geweest en wat wonen ze mooi! Samen met hun twee honden en katten :D Waarmee ik uiteraard even geknuffeld heb en gespeeld. Wat een lieve beestjes! Wonen ze in een groot en mooi huis met uitzicht over Belfast en al die lichtjes 's avonds laat was gewoon betoverend. Echt een geslaagde dag dus.

En afgelopen week heb ik ook nog wat leuke dingen gedaan. Zo heb ik samen met een andere Erasmus student een loop tour door Belfast gedaan. Ik heb weer andere dingen gezien en geleerd dan de eerste tour door Belfast en een van die dingen was een super mooie pub met een leuk verhaal erachter. Na de loop tour hebben we ook nog een rondleiding gedaan door The City Hall en ook dit was heel mooi en interessant. Zo kon je bijvoorbeeld super mooie glas in lood ramen zien en mocht ik op The Lord Mayor’s stoel Zitten. Zowel van buiten als van binnen is The City Hall echt een super mooi gebouw.

Het laatste waar ik jullie over wil vertellen is het Ulster Folk museum. Afgelopen woensdag middag zijn we hier naartoe gegaan vanuit de universiteit. Het Ulster Folk museum laat zien hoe mensen vroeger in Noord-Ierland leefde. Zo kunnen je binnen gaan in huizen, werkplaatsen en bv een snoepwinkel. Wat heel interessant was was het verschil in huizen waarin mensen woonden bv. een bankier had een veel luxer huis dan een gewone arbeider. De meeste huizen in het museum zijn steen voor steen afgebroken om vervolgens voor het museum op te bouwen. De meeste huizen zijn dus nog originele huizen waar families in gewoond hebben. Ook heb je er kerken en boerderijen genoeg om te zien dus. Helaas door tijd gebrek hebben we niet alles kunnen zien.

Ik moet jullie zeggen dat ik eigenlijk wel verbaast ben over hoeveel mensen deze blog lezen en dat maakt me ook gelijk nieuwsgierig naar wie eigenlijk allemaal leest. Het lijkt me super leuk als iedereen een berichtje achter zou laten zodat ik weet wie allemaal mee leest. Alvast super bedankt!

Komende zaterdag komen mama, Carla en mark me eindelijk bezoeken en hier kijk ik Super naar uit. Want ja ik heb ze super erg gemist. Verder begint maandag stage, spannend maar ook super leuk. Ik zal zeggen tot de volgende blog dan maar weer!

x Tanja

  • 24 Februari 2019 - 04:28

    Peggie:

    Jeetje Tanja, wat een leuke foto's en wat beleef je veel! Superleuk!!
    Ik kijk iedere keer weer uit naar je verslagen en geniet zo vanuit Nederland een beetje mee.
    Ierland heeft me altijd al geïntrigeerd en jouw verslagen en foto's versterken dat, dus dank je voor het delen!
    Succes met je stage en geniet ze nog!!
    Groetjes Peggie


  • 24 Februari 2019 - 05:22

    Papa:

    Dag lieve knuffel.

    Weer een super leuk verhaal.
    Jammer dat ik niet mee kon naar de whiskey stokerij.
    Dan hadden we samen kunnen proeven.

  • 24 Februari 2019 - 07:47

    Astrid Van Dael:

    Tanja, je mag heel erg trots op jezelf zijn. Ik zie dat je aan het genieten bent. Hou dit vol en hopelijk voelt het goed! Zodat je dat ook blijft doen!

  • 24 Februari 2019 - 16:28

    Kees-Jan:

    Bedankt voor je leuke en uitgebreide blog! L:euk om te lezen. Ook leuk dat je zo actief bent.
    Mooie week!

  • 26 Februari 2019 - 14:59

    Coen:

    Ha Tanja, ik lees mee :)

    Hoe gaat het op school? Geniet van je tijd daar! Hier is het voorjaar inmiddels, wel een beetje vroeg....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tanja

Voor iedereen die geïnteresseerd is kun je via dit profiel al mijn avonturen volgen die ik beleef in het buitenland.

Actief sinds 20 Dec. 2018
Verslag gelezen: 241
Totaal aantal bezoekers 4006

Voorgaande reizen:

03 Januari 2019 - 31 Mei 2019

Belfast 2019

Landen bezocht: