Eerste week Belfast - Reisverslag uit Belfast, Verenigd Koninkrijk van Tanja - WaarBenJij.nu Eerste week Belfast - Reisverslag uit Belfast, Verenigd Koninkrijk van Tanja - WaarBenJij.nu

Eerste week Belfast

Blijf op de hoogte en volg Tanja

12 Januari 2019 | Verenigd Koninkrijk, Belfast

Hoi Allemaal,

Mijn eerste week in Belfast zit er op. Het was een week met veel ups en downs en mijn hele avontuur is toch moeilijker dan ik had verwacht. Afgelopen week ben ik voor het eerst naar de universiteit geweest. Zelf vind ik het een hele fijne universiteit. De docenten zijn heel vriendelijk en iedereen die je op de gangen tegen komt is bereid je te helpen. Zo was ik op mijn eerste schooldag (afgelopen dinsdag) opzoek naar mijn lokaal. Terwijl ik door het gebouw liep kwam ik twee schoonmaaksters tegen waarvan eentje vroeg: "are you alright dear". Waar op ik antwoorden dat alles goed was en dat ik alleen opzoek was naar mijn klaslokaal. De twee schoonmaakster waren heel aardig en al kletsend hebben ze mij naar mijn lokaal gebracht. Enzo zijn ook de leerlingen en docenten je hoeft maar iets te vragen en ze helpen je. Verder zijn de lessen leuk en goed te volgen. Woensdagavond moest het gaelic voetbal team van mijn universiteit spelen tegen een andere universiteit. De studentenunie had kaartje voor ons geregeld en we zijn met bijna alle internationale studenten wezen kijken. Gaelic voetbal werkt als volgt: je hebt 2 teams van 15 spelers. Het veld waarop gespeeld wordt is 85m breed en 145m lang. verder heb je een goal met twee palen die verder naar boven uitsteken wat er uit ziet als een rugby goal. Om punten te scoren moet een speler of de bal in de goal schieten of tussen de palen boven de goal schieten. In de goal is 3 punten en tussen de palen is 1 punt. Het team met de meeste punten wint. Er wordt 60 minuten gespeeld in 2 helften van allebei 30 minuten. De bal mag verplaatst worden door de bal uit je handen te schoppen, over het gras te schoppen of met de bal te lopen zolang het maar niet meer is dan 4 stappen. Na vier stappen moet je de bal via je voet terug in je handen "hoppen". Ook mag je de bal tegen de grond laten stuiteren maar dat mag niet twee keer achter elkaar. De bal mag dus ook gevangen worden en over gegooid worden. Schouder contact is toegestaan zolang de speler de bal heeft. en zo zijn er nog veel meer regels. Het was erg leuk om er naar tekenen en zeker weer eens iets heel anders dan anders. Wel was het die avond buiten heel koud en er stond een koude wind. Gelukkig konden we thuis opwarmen met hete thee. Als laatste wil ik jullie nog iets vertellen over mijn eerste Irish Pub ervaring. Als je het mijn vraagt is een Irish Pub een van de gezelligste pub's die je kan hebben. Vrijdagavond zijn we met een groepje internationale studenten naar een pub geweest. De pub had live muziek en dat was heel gezellig. Naast de mooie Ierse muziek die gespeeld werd werden er soms ook bekende liedjes gespeeld met een Ierse twist echt ontzettend mooi om naar te luisteren. Ik hoop jullie allemaal weer een beetje op de hoogte te hebben gebracht van mijn avonturen.

x Tanja

  • 13 Januari 2019 - 06:35

    Astrid Van Dael:

    Beste Tanja

    Je bent goed bezig! Goed ook dat je volop geniet van alle activiteiten erom heen. Geniet van de Ierse muziek! Groeten van Astrid

  • 14 Januari 2019 - 06:37

    Kees-Jan:

    Hoi,
    Leuke verhalen! In de eerste regel schrijf je dat er ook 'downs' waren. Waar ging dat dan over? Kan ik je bij iets helpen?
    Fijne week!
    Kees-Jan

  • 15 Januari 2019 - 05:17

    Coen:

    Goed om te lezen dat je het goed hebt. Ik ben ook benieuwd naar hetgeen Kees-Jan vraagt. Misschien kun je daar in je volgende blog iets over schrijven? Veel succes en groet, Coen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tanja

Voor iedereen die geïnteresseerd is kun je via dit profiel al mijn avonturen volgen die ik beleef in het buitenland.

Actief sinds 20 Dec. 2018
Verslag gelezen: 255
Totaal aantal bezoekers 4003

Voorgaande reizen:

03 Januari 2019 - 31 Mei 2019

Belfast 2019

Landen bezocht: