Routines ontwikkelen in Belfast - Reisverslag uit Belfast, Verenigd Koninkrijk van Tanja - WaarBenJij.nu Routines ontwikkelen in Belfast - Reisverslag uit Belfast, Verenigd Koninkrijk van Tanja - WaarBenJij.nu

Routines ontwikkelen in Belfast

Blijf op de hoogte en volg Tanja

21 Januari 2019 | Verenigd Koninkrijk, Belfast

Hoi Allemaal,

Het is alweer dik een week geleden dat ik iets geschreven heb. De afgelopen week heeft voor mij vooral in het teken gestaan van een routine ontwikkelen en Belfast ontdekken.

In mijn vorige blog schreef ik dat ik tijdens mijn grote Belfast avontuur ook downs heb ervaren (en nog steeds zo nu en dan). Alle veranderingen vooral de eerste week vielen me zwaarder dan verwacht. Vanuit een liefdevol en warm nest kwam ik terecht in Belfast waar het gevoel er alleen voor te staan heel erg overheerste. Gelukkig zijn er vanuit de universiteit veel lieve mensen die je allemaal willen helpen met als je ergens tegenaan loopt. Het verblijf hier in Belfast werd ook makkelijker naarmate je een routine ontwikkeld. Nu ik een beetje weet waar ik welke winkels kan vinden wanneer ik wat eet etc. is het wel makkelijker om hier te zijn. Waar ik me echt in vergist heb is hoe erg ik thuis mis. Ik mis mijn lieve mama en papa en zus ik mis de rest van de familie en de vele knuffels die ik dagelijks kreeg. Gelukkig met de techniek van vandaag kan ik zoveel videochatten met ze als ik wil en maakt dat het gemis dragelijk. Zelf heb ik er heel erg een handje van om me druk te maken over alles en ook over wat de andere studenten en huisgenoten van mij vinden. Ik heb dan ook ontdekt dat een paar keer in de week een wandeling maken mij helpt om te relaxen en me minder druk te maken over onzekerheden of over wat de andere studenten over mij denken. Ook is dit een goede manier om Belfast te ontdekken dus gelijk 2 vliegen in 1 klap. En naarmate ik langer hier ben hoe leuker ik het vind en hoe makkelijker het wordt.

Genoeg over mijn uitdaging want ik heb ook nog genoeg te vertellen over de afgelopen week waarin ik ook genoeg heb gezien en beleefd. Zondag 13 januari was ik samen met een medestudent een wandeling gaan maken als eerst kwamen we bij een grote begraafplaats waarvan wij dachten dat als we daar op liepen we door konden lopen naar het park dit kon helaas niet. Wat wel heel leuk was is dat een lokale man ons aansprak en ons een rondleiding gaf over de begraafplaats en ons wat vertelden over de meest bekenden graven zoals dat er bijvoorbeeld legen graven lagen voor mensen die omgekomen waren bij de Titanic ramp. Vanaf de begraafplaats hadden we een heel mooi uitzicht en toevallig stond er net een hele lichte regenboog aan de lucht. Super mooi!
Maandag ochtend hadden we een ontbijt op de universiteit met de directeur. Dit was super leuk en erg lekker maar z'n echt Engels ontbijt is voor mij toch te zwaar op de vroege morgen :D.
Woensdag middag hadden we een city walk tour waarbij een van mijn docenten ons de bijzondere gebouwen van belfast liet zien en ons er wat meer over vertelde.
Donderdag ben ik zelf naar Bog Meadows Nature Reserve gelopen. Dit is een natuur reservaat op ongeveer 20 minuutjes wandelen van het huis waar ik nu tijdelijk woon vanaf nu in mijn volgende blogs "thuis". Het reservaat was mooi, beetje klein maar een mooie natuur en zangerige vogeltjes :D. Alleen jammer dat je aan de ene kant de huizen kan zien en aan de andere kant de snelweg. En ook jammer dat je constant de auto's voorbij hoort razen. Maar het was wel heel fijn om even in de natuur te zijn.
Vrijdag stond in het teken van schoonmaken en boodschappen doen. Boodschappen doen kost behoorlijk wat tijd omdat het 25 minuten lopen is naar de lidl waar ik natuurlijk heel graag mijn boodschappen ga doen :D. Je bent dus al bijna een uur kwijt aan alleen al op en neer lopen maar dat vind ik ook wel lekker. Even lekker het huis uit en wandelen. 's Avonds heb ik samen met een aantal internationale studenten dungeons and dragons gespeeld. Dat was erg leuk en zeker voor herhaling vatbaar. Alle andere internationale studenten waren bij mij thuis toen ik terug kwam dus daar had ik me nog even bij aangesloten om gezellig wat te kletsen.
Zaterdag ben ik bezig geweest met de powerpoints vertalen van de lessen die ik volg en ben ik samen met een student uit België naar Falls park gelopen en hebben we daar een wandeling gemaakt ook dat was erg goed bevallen!
Zondag ben ik met diezelfde student het centrum in gegaan en hebben we st. George market bezocht. Dit was een gezellige markt met veel handgemaakte spulletjes, een beetje antiek, veel eet kraampjes en live muziek. Ook weer een geslaagde dag dus :D.
Vandaag was het gewoon weer terug naar school. Eerlijk gezegd vind ik dat ook niet erg. De lessen zijn leuk, de docenten vriendelijk en het Engels goed te volgen. Alles bij elkaar vermaak ik me dus goed en ben ik langzaam routines aan ontwikkelen die het ver van huis zijn makkelijker maken.

x Tanja

  • 22 Januari 2019 - 05:05

    Kees-Jan:

    Hoi,
    Leuk dat je even op de mindere aspecten ingegaan bent en goed van je dat je meteen ene manier gevonden hebt om ermee om te gaan. Het begin is altijd het moeilijkst en dan is het heel slim om meteen wat te ondernemen.
    Veel plezier deze week!
    Kees-Jan

  • 22 Januari 2019 - 08:43

    Coen:

    Ha Tanja, Goed om te lezen dat je een routine hebt gevonden in je dagelijkse bestaan. Dat helpt ook bij het missen. Als je straks terug bent, ga je dát misschien juist wel missen. Veel succes en groet! Coen

  • 22 Januari 2019 - 11:11

    Monique De Haas:

    Goed bezig Tanja. Je redt je wel daar en je doet heel veel ervaringen op!
    Mooi om te lezen hoe je hiermee omgaat.
    Groetjes,
    Monique

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tanja

Voor iedereen die geïnteresseerd is kun je via dit profiel al mijn avonturen volgen die ik beleef in het buitenland.

Actief sinds 20 Dec. 2018
Verslag gelezen: 230
Totaal aantal bezoekers 3999

Voorgaande reizen:

03 Januari 2019 - 31 Mei 2019

Belfast 2019

Landen bezocht: