Family time - Reisverslag uit Belfast, Verenigd Koninkrijk van Tanja - WaarBenJij.nu Family time - Reisverslag uit Belfast, Verenigd Koninkrijk van Tanja - WaarBenJij.nu

Family time

Blijf op de hoogte en volg Tanja

06 Maart 2019 | Verenigd Koninkrijk, Belfast

Hoi Allemaal,

We zijn alweer dik een wee verder dan de laatste blog, wat gaat de tijd soms toch snel. Natuurlijk is er weer van alles gebeurt en heb ik weer van alles gezien. Zo heb ik er al een week stage op zitten en zijn mama, Carla en Mark langs geweest. Over stage vertel ik jullie een andere keer, vandaag draait alles om Family time.

Ik denk dat een van de moeilijkste dingen van naar het buitenland gaan is dat je je familie moet missen. Mijn familie had ik dan ook al twee maanden niet gezien. En geloof me voor mij was dat een hele lange tijd. afgelopen zaterdag zouden ze dan ook eindelijk komen :D. Natuurlijk was ik zaterdag vroeg wakker en slapen zat er ook echt niet meer in. Ik was dan ook meer dan blij toen ik een appje kreeg dat het vliegtuig geland was. Ongeduldig als ik was wist ik niet hoe snel ik moest zorgen dat ik bij hun bed & breakfast moest komen. En het leek me dan ook wel leuk om ze een beetje te verassen. Ik stuurde dan ook een berichtje terug naar mijn zus waarin ik zei: "laat even weten wanneer jullie vertrekken vanaf het bed & breakfast naar de stad, dan weet ik hoe laat ik moet aanlopen om jullie in de stad te ontmoeten". Op zich was dat niet heel raar wat het bed & breakfast was nog dik een halfuur lopen van af mijn huis en de stad was korter en daar gingen we uiteindelijk toch naar toe. Ik kwam natuurlijk veel te vroeg bij het bed & breakfast aan maar een van de medewerkers was zo aardig om me binnen te laten. Sterker nog ze kwam zelfs met het idee om mij alvast binnen te laten in de kamer die ze zouden krijgen. Dit vond ik natuurlijk een goed idee want dat zou de verassing alleen maar groter maken. Terwijl ik in hun kamer op ze zat te wachten voelde ik me wel een beetje als iemand die mee doet aan all you need is love, het enige wat nog ontbrak waren de camera's. Ik denk dat het de langste 30 minuten uit mijn leven waren maar goed uiteindelijk kwamen ze binnen en de reacties waren onbetaalbaar. Na veel traantjes, knuffels en nog meer knuffels besloten we dan toch maar om de stad in te gaan.

In de stad hebben we lekker wat rond gekeken, gewinkeld en natuurlijk zijn we naar Victoria square gegaan voor het 360 graden uitzicht over Belfast. De middag vloog natuurlijk zo voorbij en toen werd het tijd om boodschappen te gaan doen. We zouden 3 avonden bij mij thuis eten en een avond uiteten gaan dus werd het tijd om eten te halen. Als je lang van huis weg bent ga je zelfs te kleine dingen als samen boodschappen doen heel erg missen. Dus zelfs met een uitstapje naar de supermarkt kon ik mijn geluk niet op. Na het boodschappen doen zijn we naar mijn huis gelopen. En na twee lange, maar toch snelle, maar ook hele leuke en minder leuke maanden is het dan toch wel raar om opeens je familie in je keuken te hebben staan. En om niet zelf te hoeven koken en geen eenpersoons portie te hoeven koken. Ik moet eerlijk zeggen dat het me echt fascineert hoe snel een mens ergens aan gewent kan raken. Ik was er zo aan gewent om voor mezelf te koken dat het opeens raar is als je dat niet hoeft te doen. 's Avonds na het eten was het dan toch tijd om even afscheid te nemen want ik slaap natuurlijk gewoon thuis en zij sliepen in de bed & breakfast. Stiekem was dat toch best moeilijk, nu dat je ze dan na zo'n lange tijd eindelijk weer bij je hebt wil je ze eigenlijk niet meer los laten maar helaas moest dat toch. Gelukkig bleven ze tot woensdag ochtend dus dat maakte het al weer makkelijker om ze los te laten.

Ook op zondag hadden we weer en vol programma. Voor de ochtend hadden we geplant om naar de botanische tuinen te gaan en daarna naar city hall voor een rondleiding en de middag zouden we naar st George market gaan.

De botanische tuinen waren prachtig en dit terwijl ze nog niet eens in bloei stonden :D. In de botanische tuien bevind zich het Palm house. Het Palm huis is een tropische kas met een uniek gietijzeren constructie. de kas heeft een grote koepel waardoor er ook grote bomen in kunnen staan en verder twee vleugels waarvan een voor tropische planten en de ander voor planten die wat kouder klimaat gewent zijn. Ook di t was een plaatje om te zien en in de kas stond natuurlijk alles mooi in bloei. Naast het Palm house heb je ook nog het Tropical ravine. Ook hier waren prachtige tropische planten te zien. Helaas was het alleen mogelijk om op de op de bovenste verdieping rond te lopen en niet op de begane grond tussen de planten. Maar nog steeds was het zeker de moeite waard om een kijkje te nemen.

Na de botanische tuinen zijn we op ons gemak naar city hall gelopen om daar een rondleiding bij te wonen. De city hall is het gebouw in Belfast waar de gemeenteraad zit gevestigd. Het is een prachtig gebouw van binnen en van buiten. Binnen in city hall is veel marmer te zien. Naast al het marmer zijn de glas in loot ramen ook een echte eyecatcher. Alle glas in loot ramen zijn tijdens de tweede wereld oorlog uit het gebouw gehaald om ze te beschermen tegen bom aan slagen. Ook hangen er in de gangen van city hall portretten van de voor gaande en huidige burgemeesters. Het bijzondere aan al deze portretten is dat ze allemaal in andere stijlen zijn geschilderd, dit komt doordat de burgemeester zelf mag kiezen welke stijl ze willen en hoe ze willen dat het portret er uit komt te zien. Aan de rechter zijkant van city hall ligt het gedenkteken voor de Titanic. Het gedenkteken bestaat uit een beeld en een grote gedenkplaat met alle namen van de mensen die gestorven zijn door het zinken van de Titanic. Weer veel te zien dus. En het leuke is dat ook nu de tweede keer dat ik er heen ging ik weer andere dingen zag dan de eerste keer.

Na de city hall hebben we met zijn vieren een heerlijk lunch gegeten en daarna hebben we nog even st George market bezocht. En voor we het wisten was de dag weer voorbij.

En toen was het al weer maandag en maandag was een geweldige dag. Maandag was het beste weer dat we tot nu toe gehad hadden en we hebben zoveel gezien en vooral veel mooie natuur. Voordat mama, Carla en Mark mij kwamen bezoeken hadden we een bus tour geboekt. En geloof me de bus tour was iedere cent waard. Naast de mooie Giants Causeway en touwbrug die ik al had gezien (blijft nog steeds super mooi) zijn we helemaal langs de kustlijn gereden en hebben veel film plaatsen van The Game of Thrones gezien. Ondanks dat ik zelf de serie nooit heb gezien waren de plaatsen nog steeds super mooi om te zien. Ik zou nog honderden woorden kunnen type over hoe mooi en gaaf de bus tour was maar wat ik ook zal proberen zullen mijn woorden nooit kunnen tippen aan de ervaring. Hopelijk geven de foto's een impressie van hoe mooi het was.



En helaas voordat we het wisten was het al weer dinsdag. Natuurlijk was er nog van alles te zien in Belfast en we hadden dan ook de keus gemaakt om eerst naar de peace wall te lopen en daarna naar het Titanic museum te gaan. De peace wall was gebouwd om de katholieken en protestanten uit elkaar te houden en gewelddadige rellen te voorkomen. De muren zelf zijn veelal bespoten met graffiti en zo rijkelijk versiert. Tussen de muren zit een poort die overdag open waren en 's nachts gesloten. Het was dus wel mogelijk om de muur te passeren. Dit was erg indrukwekkend om te zien en aan de andere kant is het ook wel een hele klus om de muur te vinden. Er staat nergens aangegeven dat je bij de muur bent aangekomen of dat het de muur is. Dus twijfel je of je wel echt bij de muur bent.

Voor iedereen die ooit naar Belfast gaat is het Titanic museum echt een aanrader. Niet alleen verteld het het verhaal over de Titanic maar ook het verhaal over hoe Belfast een rijke stad werd. In het museum is super veel te zien en zelfs een kleine "achtbaan" vergelijkbaar met de droomvlucht van de Efteling maar dan veel kleiner die je meeneemt naar hoe de Titanic gebouwd werd. Echt super om te zien! Ook kun je met je kaartje van het Titanic museum naar de SS Nomadic. De SS Nomadic is de laatste boot uit de White star line die nog bestaat. Deze boot was gebouwd in de zelfde scheepswerf als de Titanic en onder andere ook ontworpen om mensen en post naar de Titanic te brengen. Over dit schip wordt ook wel gezegd dat dit het dichtste is wat je ooit bij de Titanic zal komen.



Na deze lange dag van veel zien en doen hebben we nog lekker in een Italiaans restaurantje gegeten en helaas was het toen tijd voor het afscheid. Tuurlijk was het weer moeilijk om ze los te moeten laten maar het is toch gelukt. En het was super fijn om ze weer gezien te hebben en dat maakt het afscheid makkelijker. Wetend dat afgelopen dagen en maanden voorbij zijn gevlogen troost ik mezelf dan ook met het idee dat ik voor ik het weet weer thuis ben. En aan de andere kant ga ik ook gewoon nog heel erg genieten van de tijd die ik hier heb. En ik kijk dan ook heel erg uit naar het moment dat papa en Monique komen en ik hun ook alles kan laten zien.

Volgens mij heb ik jullie wel weer genoeg leesvoer gegeven. Tot de volgende keer!

x Tanja

  • 07 Maart 2019 - 04:15

    Kees-Jan:

    Hallo Tanja,
    Leuk dat je zo’n fijne tijd gehad hebt met je familie. Hopelijk is daardoor de accu weer een beetje opgeladen. Wat zijn je plannen voor deze dagen en het weekend? Heb je al interessante uitstapjes gevonden? Veel plezier en succes bij alles wat je gaat doen!

  • 11 Maart 2019 - 05:58

    Coen:

    Hoi Tanja,

    Fijn dat je je familie hebt kunnen zien en leuke dingen samen gedaan. Belangrijker nog, fijn dat ze nu echt een beeld hebben van je leven daar. Dat is belangrijk.
    Geniet er nog van!
    Groet,
    Coen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tanja

Voor iedereen die geïnteresseerd is kun je via dit profiel al mijn avonturen volgen die ik beleef in het buitenland.

Actief sinds 20 Dec. 2018
Verslag gelezen: 190
Totaal aantal bezoekers 4073

Voorgaande reizen:

03 Januari 2019 - 31 Mei 2019

Belfast 2019

Landen bezocht: