Even wennen aan Belfast - Reisverslag uit Belfast, Verenigd Koninkrijk van Tanja - WaarBenJij.nu Even wennen aan Belfast - Reisverslag uit Belfast, Verenigd Koninkrijk van Tanja - WaarBenJij.nu

Even wennen aan Belfast

Blijf op de hoogte en volg Tanja

05 Januari 2019 | Verenigd Koninkrijk, Belfast

Hoi Allemaal,

Afgelopen donderdag was het dan zover. Ik ging in mijn eentje met het vliegtuig vanaf Schiphol naar Belfast. De weken voor mijn vertrek keek ik heel erg uit naar mijn nieuwe avontuur maar toen het moment van vertrek daar was was het toch moeilijker dan gedacht. Van het een op het andere moment sta je op eigen benen en moet je alles zelf regelen. Mijn vliegtuig vertrok een uur later dan verwacht maar dat was geen probleem. Toen ik zat te wachten en even later zelf in het juiste vliegtuig was ingestapt voelde ik me alsof ik de hele wereld aan kon. De vlucht verliep goed en voor ik het wist was ik in Belfast. Iemand van de universiteit kwam mij ophalen van het vliegveld (wat super fijn was) en bracht me naar het huis. Ze liet me wat dingen zien hoe alles werkte en vertrok weer. Opeens ben je helemaal alleen in een leeg huis wat je niet kent, dat was wel even slikken. Vooral wanneer het besef komt dat je familie (die je altijd helpen en er altijd voor je zijn) zich niet op het zelfde stukje land bevinden. Gelukkig was daar het lichtpuntje van iedere student in deze tijd... Het huis heeft wifi! Die gedachte gaf me weer moet. Ik kan skype, bellen, appen en allerlei andere dingen die ik graag wil doen. Ik maakte een rondje door het huis. Even kijken hoe alles er uit ziet, hoeveel kamers zijn er hoeveel wc's ga zo maar door. Het huis was even wennen vooral omdat het totaal niet op thuis lijkt. Maar ik heb ook zeker niks te klagen het zijn prima kamers met prima bedden en in alle kamers een wasbak wat ik wel fijn vind. Er moest alleen wel wat gepoetst en opgeruimd worden maar dat kon morgen wel. Toen ik mijn rondje gedaan had ging ik even naar de supermarkt, ik wilde toch wel graag wat te eten in huis hebben. Ook daar was het even wennen ze hebben namelijk hele andere dingen in de schappen liggen dan in Nederland. Nadat ik wat te eten had gehaald ging ik weer naar het huis en wachtte tot de rest ook gearriveerd waren. Op het moment zijn we met z'n drieën en er komen nog twee andere erbij. Die avond hebben we met z'n drieën wat gegeten en een film gekeken wat heel gezellig was. Vrijdag was het grote schoonmaak dag en boodschappen dag. Met z'n drieën zijn we naar de Lidl gelopen, wat best een stukje was, en hebben daar de boodschappen gehaald om het weekend door te komen. Nu dat het huis weer helemaal schoon is en mijn spulletjes geïnstalleerd zijn, begint het al wat meer als thuis te voelen wat heel fijn is. Vandaag hadden we besloten naar het centrum te lopen wat prima te doen was en hebben daar wat rond gekeken. Wat ik heel leuk vind zijn de beschilderde huizen en dat sommige winkels de kerstversiering nog hadden hangen. Het enige wat nog best een struggle is is dat de mensen in Belfast een super leuk maar ook moeilijk verstaanbaar accent hebben dus ook daar moeten we nog even aan gaan wennen :D.

x Tanja

  • 05 Januari 2019 - 18:20

    Astrid Van Dael:

    Beste Tanja
    Ik gun je heel veel plezier en mooie leermomenten en contacten.
    Leuk en ook interessant om je verslag te lezen.
    En weet uit het oog is niet uit het hart.
    Leuk om een keer te skypen.

  • 05 Januari 2019 - 19:53

    Peggie Verrijt :

    Hoi Tanja,

    Superleuk om je verslagen de komende 5 maanden te kunnen/mogen volgen, je schrijft ook zo heerlijk open en fijn om te lezen!
    En inderdaad mooi zo'n geschilderd huis!

  • 06 Januari 2019 - 14:19

    Opa En Oma Didden:

    Lieve schat, fijn van je te lezen. Heel veel succes en schrijf maar veel. En voor je het weet staan wij snel voor je neus. Liefs en een dikke knuffel van uit Zeeland (lijkt veel op Ierland)

  • 07 Januari 2019 - 05:23

    Kees-Jan:

    Hallo Tanja,
    meteen ondergedompeld in een nieuwe cultuur door alleen met mensen te praten en naar een supermarkt te gaan. Het klinkt alsof je een groot huis hebt: hoe zit het precies? Wanneer begint je intro en de lessen?
    Heel veel plezier en succes!
    Kees-Jan

  • 07 Januari 2019 - 13:36

    Coen:

    Ha Britt,

    Leuk om te lezen. Een beetje wennen, een beetje leuk. Veel succes de komende tijd!!

    hartelijke groet,
    Coen

  • 07 Januari 2019 - 16:58

    Tanja :

    Hoi Allemaal,

    Ik ga niet op al jullie reacties individueel reageren maar ik wilde jullie wel laten weten dat ik alle reacties lees en ze heel erg op prijs stel :D

    x Tanja

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tanja

Voor iedereen die geïnteresseerd is kun je via dit profiel al mijn avonturen volgen die ik beleef in het buitenland.

Actief sinds 20 Dec. 2018
Verslag gelezen: 250
Totaal aantal bezoekers 3998

Voorgaande reizen:

03 Januari 2019 - 31 Mei 2019

Belfast 2019

Landen bezocht: